نخستین نمایشگاه تأمین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با حضور پرقدرت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری یزد، هلدینگ‌های بین‌المللی و شرکت‌های معتبر و با سابقه سرمایه‌گذاری استان یزد، از ۱۷ تا ۲۰ مهر ماه سال‌جاری در یزد دایر است.

محمدعلی شاه‌حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استان یزد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نخستین رویداد اقتصادی تأمین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد به منظور ارتقاء سواد مالی جامعه هدف و آشنایی مخاطبین با روش‌های نوین تأمین مالی، به غیر از سیستم‌های بانکی با حضور ۸۰ شرکت کننده، بنگاه و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی؛ شرکت‌های معتبر، پرسابقه و بزرگ در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه، به مدت چهار شب از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه سال‌جاری دایر شده است افزود: در این رویداد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد معرفی شود تا یکی از نیازهای استان یزد در زمینه تکمیل و تأمین زیرساخت‌ها، توسعه صنعت گردشگری و ساخت ساز اقدام شود، خوشبختانه شرکت‌های خوبی نیز اعلام آمادگی کرده و حضور دارند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های پولی و انقباضی بانک مرکزی در جهت کنترل تورم، تأمین مالی از طریق بانک، دشوارتر از قبل شده است؛ در حالی که مصارف استان، نسبت به منابع بانک‌ها بیشتر است، الزام داریم از روش‌های دیگر مشارکت‌های مردمی، شراکت با هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی، شروع خوبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری با توجه به اولویت استان، در زمینه تأمین زیرساخت‌ها و صنایع های‌تک، تبدیلی و دانش‌بنیان داشته باشیم.

 

محمد رضا نیکونژاد، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد نیز اظهار کرد: یکی از غرفه‌های اصلی در نخستین نمایشگاه تأمین‌مالی، غرفه «سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد»، به عنوان بزرگترین سازمان‌های حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی در استان است. 

 

وی ادامه داد؛ تحول در حوزه سرمایه‌گذاری را از رویکردهای اصلی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد است که در این زمینه، برنامه‌های مختلفی طراحی و در دست اجرا دارد، تا درآمدهای پایدار برای فعالیت‌های شهری و شهرداری یزد فراهم کند.

 

رئیس «سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد» خاطرنشان کرد: «گروه شرکت‌های ساخت و ساز بین‌المللی بیشمار»، به عنوان هلدینگ بین‌المللی و تخصصی در حوزه ساخت‌ و ساز، به واسطه اجرای «مگاپروژه گردشگری، تجاری، تفریحی شمس»، برای جذب سرمایه و تأمین مالی پروژه‌ها به نمایندگی از تمامی شرکای «سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری» در «نخستین نمایشگاه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری استان یزد» حضور دارد.

 

دکتر ناصر بیشمار، مدیرعامل «گروه شرکت‌های ساخت و ساز بین‌المللی بیشمار» نیز در خصوص زمینه‌های فعالیت متنوع این گروه، اظهار داشت: این مجموعه بزرگ، در حوزه‌های صنعت، معدن، نفت و گاز، ساختمان، آب و تأسیسات و زیرساخت‌ها مشغول فعالیت بوده و این روزها به عنوان نماینده‌ای از سوی سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری یزد، در نخستین رویداد تأمین مالی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری یزد حضور دارد.

 

وی افزود: هلدینگ بین‌المللی بیشمار به پشتوانه تجارب موفق گذشته، کادر متخصص، کسب اعتماد صاحبان پروژه و تحقق انتظارات ذینفعان، در رقابت‌های شاخص ملّی و بین‌المللی موفق بوده و پروژه‌ها را با مطلوب‌ترین کیفیت و اقتصادی‌ترین قیمت اجرا کرده و در حال حاضر نیز بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری شهری را با نام پروژه ارگ قدیم «شمس» در دستور کار خود دارد. 

 

مدیرعامل هلدینگ بین‌المللی بیشمار ادامه داد: «مجموعه گردشگری، تجاری، تفریحی شمس» در ۱۳ طبقه، توسط گروه بیشمار به عنوان یکی از ۲۰ شرکت پیشگام خصوصی ایرانی در صنعت ساخت و ساز، در بازارهای منتخب، در حال اجرا بوده و با بهره‌برداری از آن با توجه به ثبت جهانی شهر یزد، به جایگاه مناسبی از صنعت گردشکری خواهد رسید.

 

احمد قافی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی یزد نیز بیان کرد: «نخستین نمایشگاه تخصصی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری» به وسعت ۴ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۷۰ شرکت کننده از استان‌های یزد، شیراز و تهران، در شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار می‌شود.

 

وی گفت: این نمایشگاه، تلاش دارد با اصالت‌بخشی به ماهیت علمی و حرفه‌ای جذب سرمایه داخلی و خارجی، بستر گفتمان‌سازی و عملیات تخصصی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازاریابی ملی و بین‌المللی را فراهم آورد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا